Vilket jobb hade du valt?

Jobb 1                                Jobb 2

År: 2-5 år                                                 30-40 år
Tid: 5-15 timmar/vecka                             40 timmar/vecka
Lön: Påverkningsbar/Växande                    Konstant/Statisk
Inkomst: Aktiv                                         Passiv
Säkerhet: Bygger upp stabilt så håller det  Kan bli varslad, redan imorgon
Ej aktiv: Pågående inkomst                       Ingen inkomst/Pension
Gåvor: Lyxresor                                        Jullåda/25 år=guldklocka
Lunch: Äter när man vill                             Äter när chefen säger till dig
Vaknar: När du sovit klart                          Väckarklockan
Möjligheter: Ekonomiskt oberoende           Inte stora
Bo: Där du vill                                           Där plånboken säger
Val: Frihet                                                 8 timmar/dag


Förmodligen inte så svårt val kanske? Om man får välja fritt så väljer väl dom flesta jobb 1, men inte alla vågar eller dom känner sig trygga med jobb 2 och det är helt okej. Men visst känns det härligt att våga drömma iaf :)

Jag tror dom flesta förstår vilka jobb 1 och jobb 2 handlar om. Just nu kämpar jag kanske inte så mycket för jobb 1 för att det krävs mycket tid och ork och det är inte alltid man har det, men jag tänker aldrig ge upp. Det kanske inte tar 2-5 år för mig, det kanske tar 10 år för mig, men då har jag iaf kommit dit jag vill och sedan har jag många år kvar utan att behöva lyfta ett finger. Tänk va gött det hade varit.

Glömde jag kanske att säga att jobb 1 äger en ö.....

Dit ska jag och Emma....someday...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0