Längre in

Jag måste ju berätta en underbar historia som hände på jobbet häromdagen.
Min brukare som är över 90 år och börjar bli lite dement hade glömt bort vem min arbetskamrat var när hon kom fram och skulle prata så brukaren började ju att ställa lite frågor.

Brukaren: Har du en man?

Arbetskamraten: Jaa, jag är ju gift ju.

Brukaren: Jaha, har ni barn då?

Arbetskamraten: Nej det har vi inte.

Brukaren: Varför då? Kör han inte in den tillräckligt långt?
Ska jag komma och hjälpa honom få den längre in? Jag kan stoppa in den åt honom...

Efter det fick jag nästan inte luft...samtalet tog änna slut där... :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha va roliga äldre människor kan vara :)



Kommer säkert upp bilder från bröllopet vill ju inte avslöja hur jag ser ut innan :) Ha en underbar dag gumman!



Kram Banan

2010-06-01 @ 16:01:22
URL: http://mizzmandy.blogg.se/
Postat av: Merja

Hahaha:D

2010-06-01 @ 17:50:08
Postat av: mezzie

klokrent!!!

Skarttar mig blå

2010-06-01 @ 18:38:13
Postat av: Lina

Underbart :)

2010-06-02 @ 09:59:28
URL: http://likar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0