Att vara eller inte vara... full

I helgen skulle jag på 25 års kalas. Vilket jag trodde var tjej middag, men när Eleonor berättar att det planeras att gå ut på kvällen så tappade jag bara sugen totalt. 90% av alla gånger tycker jag att det är pest och pina att umgås med fulla människor. Jag är så trött på alkohol så jag kan spy. Jag tror inte att människor fattar verkligen hur mycket jag hatar alkohol, droger och all annan skit som tillhör den kategorin. Det förstör liv, människor och förhållande. Fråga dig själv. Hade du gjort det du gjorde om du inte varit full? Jag kan bara svara för mig själv och jag kan säga att dom största misstagen i mitt liv gjordes när jag var full. Jag tycker att det är så tråkigt att man aldrig kan umgås utan alkohol. Okej om man tar ett par öl fast det slutar ju alltid med att folk är snör fulla. Jag dömer ingen, för mig får människor dricka hur mycket dom vill, men frågan är får jag vara mig själv? För mig så är det viktigare att inte dricka än att dricka så nu är ju min nästa fundering, ska jag behöver byta vänner eller kan människor ta mig som jag är? Jag är långt ifrån en perfekt människa men jag försöker åtminstone. Jag vill inte döma någon, och jag försöker acceptera människor som dom är. Alkohol är bara ett tidsfördriv inte en livsstil... eller? Nu till något annat. Fick reda på att Fredrik är polisanmäld p.g.a djurmisshandel. Gissa vems djur? Har ska tydligen ha sparkat på Belle för att hon ville gå över vägen. Då en tjej sa till honom och frågat vad han gjorde hade han bara svarat håll käften. Och han var jag gift med, det är ju pinsamt och inte bara det jag blir så jävla arg på mig själv som aldrig gjorde något. Jag minns dom gånger då varken Belle eller Baloo velat gå ut för att han skulle gå ut med dom. Den enda gången Baloo vägrar är när det regnar, men det stoppar inte Belle. Förutom när Fredrik skulle gå ut med dom och Belle hoppar upp i mitt knä och börjar att skaka. När jag sedan gick till dörren så kom dom. Och detta hände inte en gång. Jag frågade va fan han gjorde med hundarna eftersom ingen av

Kommentarer
Postat av: Anna

Det var ju lite trist för Caroline att du inte kom. Det hade ju räckt med förfesten. Vi hade jättekul och det hade nog du med haft.

Fast det klart vill man inte så vill man inte och det är ju ändå en fri värld.

2010-07-07 @ 11:45:51
URL: http://karenina84.blogspot.com
Postat av: Kicki

Ja tack och lov att det är en fri värld, men ändå kan man inte låta bli att gnälla. Jag tror du missade min jag-hatar-alkohol-så-jag-kan-spy förklaring.. Jag har själv försökt att anordna både det ena och det andra men folk bara ballar ur, så jag precis hur det känns. Men jag förklarade för Caroline men jag kan väl förklara för dig med då.. Jag hade ingen bil och knappt några pengar så jag kände att den resan var enormt onödig. Sen är jag så trött på fylla så jag kan dö... Men visst kunde jag ha offrat mig...

2010-07-07 @ 12:06:36
Postat av: Kicki

Sen var det ju någon som skrivit till Caroline "vi hade inte haft det roligare om vi varit fler" så det var väl bara bra att jag inte kom då.... eller?

2010-07-07 @ 12:20:27
Postat av: camilla

och om jag inte mins det fel så sa du väl till carro att bara du och hon kunde ta en kväll ihop senare eller??



man ska inte behöva förklara om och om igen kicki!

är ju som sagt lika "tråkig"..

2010-07-07 @ 12:22:57
URL: http://roxii.blogg.se/
Postat av: Anna

jo jag hörde allt förklaringen...

2010-07-07 @ 16:51:52
URL: http://karenina84.blogspot.com
Postat av: Kicki

Och vad betyder det då Anna???

Har DU problem med att jag inte kom eller??

2010-07-07 @ 19:18:37
Postat av: camilla

CC`s nykterist jag vist..

Kan inte Lallo yttra sig själv isf. ??

men som sagt.. kanske är du som störde dig mest på att inte kicki kom??



Leav it...



Vill ni festa så gör de.. men kanske inte är alla som vill det.. eller orkar vara runt en massa fulla människor.



2010-07-07 @ 19:22:55
URL: http://roxii.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har absolut inga problem med att du inte kom, vi hade skitkul ändå.

Du kom på tal, vi tyckte alla det var trist du inte kom, oavsett vad nån säger i efterhand så var det trist. Inget mer med det.

Caroline kan nog säkert yttra sig om hon vill, men känner ni henne väl vet ni att hon inte gör det. Nåväl, vi firade iaf Caroline ordentligt och hon hade skitskoj, det är det som spelar roll.

Sen kan Caroline självklart tala för sig själv, precis som Kicki kan eller hur Camilla?



Nåja, jag är inte sur på nån för att de inte dök upp, det var betydligt fler än Kicki som var bjudna men inte kom så det finns inga sura miner. Vi fick en oförglömlig kväll och det var ändå det viktigaste!

2010-07-08 @ 19:23:39
URL: http://karenina84.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0