Amway - en bluff eller en ny chans?

Har suttit och läst på lite bloggar och en del har mycket funderingar när det gäller Amway och en del har allt klart för sig. Det är många som tycker att det är bluff och båg och detta bara är lurendrejerier, allt för att lura folk på pengar.
Vissa folk är ganska roliga lägger in ett inlägg som tar 3 timmar att läsa med all skit dom har skaffat sig om Amway, men det roliga är då att det kanske inte ens själva provat på det utan att det är deras sambos kusins moster som inte lyckades med detta.

Jag kunde iaf konstatera att ingen hur mycket dom än avskydde denna hemska verksamhet som förstört deras släkting liv så otroligt mycket, inte kunde klaga på produkterna.
Hmm..då blir man ju lite fundersam. Vad är det då som är fel??
Hur blir man lurad på pengar om man själv loggar in på sin sida, klickar på produkterna man vill ha, betalar, får hem det och sedan använder dom och kan fortfarande inte klaga på det?
Och skulle du nu till råga på allt inte vara nöjd med produkten så har man ju ändå sin 100%-nöjd kund garanti man kan anväda som btw gäller i 90 dagar. Där får du alltså alla pengar tillbaka för produkten. Det enda dom vill ha är en enda anledning vad det var du inte gillade med produkten så dom vet vad dom kan ändra i framtiden.

Sen det här med cd-skivor och böcker, seminarier hit och dit. Va fan gå inte då? Finns inte en människa som kan tvinga dig att spendera pengar på detta. Men som jag en gång hörde en mycket vis man säga "man frågar ju inte en uteliggare hur man blir miljonär" vill man lära sig något vettigt så gäller det ju att fråga rätt person.

Jag tänker inte sitta här och göra inlägg som är 3 timmar långa för att "försvara" Amway.
Jag tror iaf på Amway. Jag har fullt förtroende för dom. Jag tror att om man lägger ner tid och energi så får man det till att bli det man själv vill ha det till. Vissa vill ha en framtid som dom kan spendera med sina barn utan allt annat som drar en..t.ex jobb då, med detta jobbar du ju naturligtvis också men när du känner för det. En del vill "bara" ha lite extra pengar i månaden och allt detta är ju okej. Du väljer ju detta själv.

Egentligen skulle jag kunna sitta och skriva 3 timmars inlägg för att det finns mycket mer att lägga fram men 1 timma får räcka nu då haha.
Jag bryr mig egentligen inte om folk gillar Amway eller inte ville bara lägga fram min syn på det hela. Sen betyder inte det att jag har rätt, eller fel.
Fast det märker vi väl.....i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0