Gräsklipparmannen

Nu är Fredrik, Emma och Nadine hos hyresvärden och kollar om han tänkt att vara hyresvärd eller om han bara ville vara den som tar emot hyran.
Nu har vi (och alla grannar på gatan som naturligtvis stör sig) funderat på när han ska klippa gräset.
Jag skojar inte om jag säger att det är nästan en meter högt.
Fredrik var ute med lie och försökte få ner det. Men han gav upp för den var, jag citerar, lite slö.

När vi flyttade in här så fanns det en torktumlare men den gick precis sönder så vi hann inte använda den ens då kom hyresvärden och lämnade ett torkskåp, men det höll bara i ett par veckor. Ringde och meddelade detta och det hände inget. Nu har Fredrik målat ett rum i källaren och ska göra torkrum.
Orka hänga tvätt i lägenheten jämt då. Det blir man ju inte vanligt trött på.

Har varken sett röken av hyresvärden eller hans fru och då bor dom bara på nästa gata.
Nu har jag ju iofs bytt nummer men det är ju inte så att han inte hittar hem till mig.

Undra om jag ska sätta in mindre pengar denna månaden kanske???

Vad hade ni gjort?? Ska man behöva ringa och fråga "hej ska du klippa gräset snart?"
Fråga mig så gör jag det. Dra av det på hyran bara.

Nu kom dom.....tydligen ingen hemma. Typiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0