Nu jefflar

Nu känner jag mig på g igen. Nu kanske man kan bli lite seriös i bloggen... eller inte.

Idag kommer Ania från Göteborg och ska hjälpa mig att bygga min business. Det ska bli så jävla gött. Jag känner mig laddad och redo för att anta den stora vida världen. Äntligen kanske man kan få ordning på ekonomin och sluta leva som en fattiglapp och framför allt slippa vara en fattiglapp resten av livet. Vilket är enormt slitsamt.
Jag vet inte hur det är med resten av befolkningen men jag har iaf mål och drömmar. Jag vill kunna komma någonstans i mitt liv. Ja visst vissa kanske är nöjda med det dom har och det är inget fel med det. Leva med lån och skulder som man inte har betalt färdigt förrän man är pensionär. Ha ett 7-16 jobb som man vantrivs med men måste gå till för livet går ju faktiskt ut på att tjäna pengar. Eller så har vi då resterande...utbölingarna....dom arbetslösa.
Ja och i dagens samhälle så hjälper det inte ens med en utbildning. Ni vet den underbara utbildningen ni skaffade er för många år sen då ni drömde om att få jobba med det som ni verkligen brann för. Den underbara utbildningen som ni fortfarande får påminnelser om. Underbara CSN skulder.

Sen kommer då jag och knackar på eran dörr eller kanske t.o.m ringer upp er och förklarar att jag har ett jobb erbjudanade.
 - Nej tack! Jag har inte tid/råd/lust.
Det är ju inte så att jag inte kan ta ett nej, det är ju anledningarna som är helt åt helvete kassa.
Låt mig förklara...
Tid - Det har du. Finns inte en endaste människa som kan vara så upptagen så man inte har tid att tjäna pengar.
Råd - Det tar man sig. Om jag ska vara helt ärlig så skulle inte jag och Fredrik heller ha råd att starta i den businessen för allt kostar. Det ska köpas produkter. För det blir ju liiiite svårt att sälja produkter om du inte visar att du använder dom själv. Det ska köras land och rike runt för det är möten här och det är seminarier där som också kostar. Japp det är så det funkar, men om jag inte åkt på det mötet eller det seminariet så kanske jag hade missat något speciellt just för mig. Det kanske var det där jag behövde veta eller höra för att få den extra lilla pushen och ta ett jätte kliv och tjäna några tusen kr extra. Så där bara.
Lust - Jaa vad ska man säga. Har du inga drömmar? Har du inga mål? Vill du inte kunna hitta på saker? Resa? Shoppa? What ever.

Denna businessen är inte till för alla och tack och lov för det.
Jag och Fredrik gjorde ett val häromdagen. Vi ska lyckas med detta. Vi tänker ta oss någonstans.
Och jag är hemskt ledsen...nä det är jag inte alls,  jag kommer att vara enormt glad när du står där sen och tänker. Varför varför varför gick jag inte med??

Förresten jag fick en glad nyhet förut. Mina underbara vänner A & M (skriver inte ut namnen än) ska ha en bebis.
I februari kommer det en lite skrutt. Jag bokade in mig själv som fadder! Nädå tror nog dom har andra vänner som är fullt kapabla till det.

Nu ska jag kolla på xXx. NEJ!! Inte porr...Triple X you know...

Kommentarer
Postat av: ~Mezzie~

YEAH en februari knodd är det bästa :-D

Stort grattis till dem!

Och vaaa vaddå trippel X vet nog vad du ser på diiirty giiirl ;-P

PÖSS

2009-08-12 @ 11:44:13
URL: http://mezzieg.blogg.se/
Postat av: Merja

Jädrar vad du var på hugget idag;) Hehe:)



Kraam

2009-08-12 @ 12:56:45
Postat av: Anna

Det låter ju helt underbar att ni ska satsa på något som ni verkligen känner er redo för och som ni verkligen vill! Hoppas allt går vägen för er bara!

Kram

2009-08-13 @ 20:28:36
URL: http://karenina84.blogspot.com
Postat av: cicci

gött kicki=) Satsa 100% nu vet att du har energin till det o positivitet kan du få av mig jag kan ge tillbaka lite av den du ger mig:P

2009-08-17 @ 09:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0