Skadad

Igår fick jag se att min älskade Baloo hade skadat sig. Hur, var eller när har jag inte en aning om men det var ett riktigt illa köttsår. Det ser ut som han blivit biten och enda gången jag lämnar dom utan tillsyn är utanför Jätten (affären) jag har varit lite orolig för att lämna dom där för man vet aldrig vad folk kan få för sig. Tyvärr finns det alldeles för mycket sjuka människor i denna värld. Men ta ut det på mig istället! Jag är långt från oskyldig och förtjänar säkert en och annan smäll. Men mina hundar har ju inte gjort ett skit. Tycker att det är så enormt lågt att ge sig på djur, fast jag är glad att jag inte såg något för vem vet vad jag hade tagit mig till. På sommaren när folk tar med sig hundar i bilarna och låter dom sitta där så blir jag så j***a förbannad. Att dom inte fattar hur varmt det blir för dom. Tänk på det till sommaren, när det är som varmast på dagen säg ca 25 grader och sol, så blir det närmare 80 grader i bilen. Fattar ni, det är som att sätta hunden i micron. Nä nu ska jag inte skälla på er läsare för det är ju inte ni som bitit min hund. Jag ska till apoteket sen efter jobbet och köpa sårtvätt och även se om jag kan få tag på en tratt, eller vad det nu heter, till honom så han inte kommer åt att slicka i såret. Annars så jobbar jag idag som sagt och är numer ledig torsdag-söndag, fattar ni det blir ju som semester. Måste vara lite mer ledig, iaf nu över sommaren så jag kan hitta på något med Emma. Någon resa utomlands blir det väl inte men det blir nog en tågresa till Camilla i Vedum, ca 6 mil bort haha. På fredag har Emma skolavslutning. Till hösten börjar hon 3:an, det är ju otroligt va tiden går. Så på fredag kommer pappa P och farmor med till Emmas skolavslutning och efter det åker vi och kollar Amandas. Dom skulle nog grilla efteråt också så vi är nog med på det. Emma ville ju sova över hos Amanda så jag är väl barnledig fre-lör iaf. Men det finns ju inget att göra så jag får väl städa eller något annat kul. Ha en trevlig lill-lördag alles!

Kommentarer
Postat av: Mandy

Tack vi får nog börja planera snart ;P skulle verkligen vara på tiden att vi gifter oss... Fy va hemskt med folk som lämnar sina hundar i bilar.. Jag känner precis likadant :@ Jag går knappt långt med min hund på de varma dagarna bara för att jag vet hur varmt det bli för honom.. Stackars djur som får lida på grund av dumma människor!!!!



Hoppas din hund blir bättre



Kram

2010-06-09 @ 23:39:22
URL: http://mizzmandy.blogg.se/
Postat av: Anna

Fy då, har voffosen repat sig något?

2010-06-11 @ 22:56:12
URL: http://karenina84.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hur har det gått med hunden nu då?.

2010-06-13 @ 17:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0