Harry Potter

Idag har jag, Emma, Merja, Amanda och Joel varit på Emaus Lantgård i Uddevalla. Det är ju inget jätte stort ställe med massor med djur men det kanske hörs på namnet lantgård.
Katter, kaniner, gris, höns och hästar fanns det iaf. Ungarna fick sig en ridtur och var enormt lyckliga.
Jag som försöker att få Emma att vilja börja med något annat än ridning gjorde det svårare än nånsin för mig idag.
Ja ja det är ju inte jag som ska syssla med det men det är ju faktiskt jag som ska betala, men självklart så är det ju hon som bestämmer i slutänden ändå. Tänker ju inte tvinga ungen att syssla med något hon inte vill.

Ja efter Uddevalla så åkte vi hem och Mandis följde med. Köpte med pizza för jag orkade bara inte laga mat idag. Sen åkte vi inte till stan och mötte Merja för att gå och kolla på bio. Vi såg Harry Potter. Asså jag gillar ju Harry Potter, tycker ju att det är suveräna filmer, men jag kände nu att dom änna tappat stinget. Vad tänkte dom som gjorde filmen? Okej det är efter en bok och så klart kan man inte ändra massa saker. Men det kändes änna som Harry Potter liksom been there done that..så han bara gled med. Visst var den lite små kul och ja okej det är ju inte en dålig film, men ska man jämföra med dom andra så har man ju ganska höga krav och denna uppfyllde dom inte.
Se den om ni vill men säg inte att jag inte varnade er... Nä såklart ska ni se den. Det är ju ändå Harry Potter vi talar om här. Det ska man inte missa.

Ja ja nu har jag nog mumlat färdigt om det. Idag åkte min man tillbaka till Norge och jobbet igen. Visst är det allt gött att få lite egentid men det är allt gött att ha honom hemma också, men nu är det bara 3 veckor kvar så kommer han hem igen för gott. Usch va hemskt det lät, för gott. Nä jag får nog kolla efter fler jobb i Norge tror jag.... haha

Ja imorgon är det ju jobb igen. Ingen ro ingen vila. Nä fan ska inte klaga jag har allt ett bra jobb.
Jobbar måndag, onsdag, fredag och till senast 16. Tack vare sommaren och alla semstrar så kunde jag ändra om lite i schemat. Får hoppas att jag inte behöver ändra det allt för mycket sen när skolor och jobb börjar igen för mina brukare.

Nu är det tyst här. Barna sover. Djuren sover. Ja dom som är inne då (med andra ord hundarna) kanske skulle jag lägga mig jag med. Är faktiskt trött fast än att jag la mig eller la mig rättare sagt somnade 17:30 igår vaknade 21:30 somnade 23:00 och sov till 7:30. Ja 12 timmars sömn kanske gör att man blir ännu tröttare, men gött var det iaf.

Kommentarer
Postat av: Merja

Och så fanns det 2 ankor som heter Fredde & Stina... haha:D

2009-07-22 @ 11:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0